cum sa ajut o persoana dependenta
„Cum sa ajut o persoana dependenta?”
2 august 2017

Tratamentul Depresiei – Magneziul are si rol antidepresiv

tratamentul depresiei

Tratament pt Depresie Naturist

Magneziul ajuta in combaterea depresiei

Tratamentul depresiei este din nou in atentia oamenilor de stiinta. Un nou studiu clinic desfășurat recent în SUA a concluzionat că suplimentele cu magneziu sunt au efecte pozitive în tratarea depresiei ușoare sau moderate. Studiul a fost publicat în revista PloS One. Cercetătorii au demonstrat că suplimentarea zilnică cu magneziu are ca efect o diminuare substanțială a simptomelor de anxietate, indiferent de vârsta și sexul pacientului, severitatea depresiei sau utilizarea medicamentelor antidepresive. Observând faptul că magneziul acționează rapid și este bine tolerat de organism, cercetătorii au concluzionat că acesta ar putea fi o alternativă sigură și eficientă la produsele farmaceutice pe bază de rețetă.

Studiul a fost desfășurat pe o perioadă de 12 săptămâni, aplicat pe un numar de 126 pacienți cu media de vârstă de 52 ani. Pacientii au fost divizati in moc complet aleator in 2 grupuri. Testarea a avut un caracter simplist, primul grup a beneficiat de suplimentare cu magneziu timp de 6 săptămâni în timp ce al doilea grup nu a primit niciun fel de tratament în această perioadă. În decursul următoarelor 6 săptămâni rolurile s-au inversat, cel de-al doilea grup beneficiind de suplimentare.

În partea de tratament a studiului, care a durat 6 săptămâni, magneziul a fost administrat pacienților în doze de 248 mg / zi. Impresionant este faptul că cercetătorii au remarcat o îmbunătățire a simptomelor, care a devenit evidentă în decurs de două săptămâni și s-a menținut pe toată durata tratamentului. De aceea este cu atât mai remarcabil faptul că majoritatea pacienților, pe baza experienței din timpul studiului, au declarat că pe viitor vor lua suplimente cu magneziu.

 

Din ce în ce mai multe dovezi arată că abordările nutriționale au efect împotriva depresiei

tratament depresiePublicarea acestui studiu aduce o dovadă în plus că abordările nutriționale sunt eficiente pentru controlul si tratarea depresiei. De exemplu, într-o descoperire recentă, în concordanță cu principiul cheie al medicinei celulare, conform căruia deficitul de microelemente nutritive pe termen lung este cauza primară a bolilor cronice, o recenzie științifică observa că nivelurile scăzute ale vitaminei B sunt o trăsătură comună a pacienților cu depresie și că suplimentarea cu aceste elemente nutritive îmbunătățește starea acestora.

În mod similar, o meta-analiză publicată în 2016 arăta că acizii grași omega-3 pot reduce simptomele depresiilor încă și mai grave. Examinând 13 studii randomizate control-placebo care au inclus 1233 participanți suferind de această afecțiune, cercetătorii au concluzionat că dozele crescute de acid eicosapentaenoic (EPA) au fost deosebit de benefice.

 

Suntem ceea ce mâncăm

aliamente depresie

După cum au arătat cercetătorii în studiul despre magneziu, în zilele noastre depresia afectează un număr uluitor de 350 milioane de persoane din întreaga lume. Cum se așteaptă ca această deteriorare a sănătății mintale să devină cauza principală a poverii economice generate de aceste boli până în 2030, mediamentele nu au doar o eficiență variabilă și imprevizibilă în controlul acesteia, ci mai aduc în plus și riscul unor efecte adverse majore, fiind asociate inclusiv cu afecțiuni pe termen lung precum diabetul. Deosebit de îngrijorătoare este concluzia că in tratamentul  aferent depresiei una dintre cele mai utilizate clase de antidepresive, cunoscute ca inhibitori selectivi de serotonină (selective serotonin reuptake inhibitors, SSRI) este asociată cu cazuri de omucidere și alte infracțiuni violente.

Deși multimiliarara industrie farmaceutică ar prefera, fără îndoială, ca pacienții să creadă că nutriția nu este eficientă împotriva problemelor de sănătate mintală, studiul arată clar faptul că starea noastră de bine psihologică este strâns legată de hrana pe care o consumăm în alimentația noastră zilnică. S-a demonstrat în studii clinice randomizate controlate faptul că îmbunătățirea alimentației este eficientă în gestionarea depresiei majore, de exemplu, în timp ce consumul de hrană de tip fast food și hrană procesată în general este legat de o creștere a riscului de depresie

Deși industria farmaceutică sugerează că drumul spre fericire este oarecum pavat cu produse chimice toxice, dovezile științifice arată din ce în ce mai mult că vechea zicală ”suntem ceea ce mâncăm” se aplică atât sănătății noastre mintale cât și stării noastre de bine la nivel fizic. Deci, se poate spune că ”afacerea cu boala” a industriei farmaceutice este de fapt cea mai mare barieră în calea sănătății; împreună cu industria alimentară multiațională este de fapt cel mai mare obstacol în calea creării unei lumi mai fericite.

Daca ti-a placut acest articol, recompenseaza-ne cu un Like